DEIF A/S

Projektet

Varighed
Ca. 10 måneder

Kategori
Elektronik

DEIF A/S kom sikkert i mål med produktforbedring med hjælp fra en konsulent fra Homatic

Assistance til hardware improvement

Gennem mere end 80 år har DEIF A/S opnået en position som verdensførende inden for sikre og pålidelige styrings- og instrumenteringsløsninger.

For at aflaste udviklingsafdelingen, har DEIF A/S et team, der håndterer ændringer og forbedringer på eksisterende produkter (hardware improvement). Det er eksempelvis i forbindelse med konstatering af fejl på produktet eller komponentudskiftning i forbindelse med udgåede komponenter.

DEIF A/S stod med udfordringen, at der i perioder var flere opgaver end ressourcer til at håndtere de indmeldte sager. De stod med andre ord med en kapacitetsudfordring, som i perioder skulle findes en fleksibel løsning til.

 

Løsningen blev en smidig konsulentløsning fra homatic

Løsningen blev en konsulent fra Homatic. Konsulenten blev matchet på selvstændigt at kunne løse opgaven, besidde de tekniske kompetencer og erfaring samt evnen til hurtigt at kunne sætte sig ind i DEIF A/S systemer. Derved kunne konsulenten være flyveklar inden for ganske kort tid.

Konsulentens arbejde bestod af test og root cause analysis suppleret med databladegranskning og databladsforslag, hvor han skulle præsentere løsninger for fejlopretning. Derudover skulle han lave konstruktionsændringer. Det kunne eksempelvis dreje sig om at udskifte komponenter, der over tid var udgået i produktion (obsolete) og derfor skulle opdateres. Det kunne også være i forbindelse med, at et produkt eller en komponent decideret var begyndt at fejle i test. Her var konsulentens opgave at identificere og klarlægge årsagen, præsentere løsningsforslag til udbedring af fejlen samt identificere de komponenter, der eventuelt var skyld i fejlen.

 

Konsulentløsningen fik DEIF A/S på forkant af opgavebunken

Homatic leverede en konsulent til DEIF A/S, der stort set fra dag 1 var selvkørende. Det blev på forhånd aftalt, at konsulenten fik 1 måned til at sætte sig ind i de systemer og forretningsgange, der skulle anvendes såvel som det team der var i afdelingen samt organisationen som helhed. Konsulenten skulle hurtigt være i stand til at indgå i afdelingen som en integreret medarbejder.

Endelig blev aftalen tilrettelagt således, at der stort set var fuld fleksibilitet for at tilrettelægge arbejdet for DEIF A/S. Aftalen blev derfor tilpasset den aktuelle belastning og opgavetryk samt med mulighed for at “skrue op og ned” i perioder med spidsbelastninger. Med andre ord gav aftalen DEIF A/S mulighed for at trække på konsulentbistanden, når behovet var der og det passede ind i de øvrige opgaver, der skulle løses.

I samarbejde med hele teamet var konsulenten fra Homatic med til at sørge for, at DEIF A/S kom et skridt foran – uden mærkbar belastning i andre afdelinger.

 

Hvad siger DEIF A/S om samarbejdet?

Vi har arbejdet sammen med Homatic gennem længere tid og med denne type opgave var setup’et anderledes og fleksibelt. Vi var glade for samarbejdet med konsulenten fra Homatic, der i øvrigt forløb helt efter planen. Vi fik løst opgaven til vores fulde tilfredshed og vil helt sikkert bruge Homatic igen hvis behovet opstår – Martin Mallan, Vice President R&D Platform hos DEIF A/S

Privatlivspræferencer
Når du besøger vores hjemmeside, indsamles der forskellige oplysninger om dig, eksempelvis ved hjælp af cookies. Her har du mulighed for at ændre i dine privatlivspræferencer. Vær venligst opmærksom på, at hvis du sletter eller blokerer cookies, kan du risikere, at hjemmesiden ikke fungerer optimalt og, at der vil være indhold som du ikke kan få adgang til.