Vittenvej 66, 8382 Hinnerup

Sådan sikrer vi at du får succes med en konsulent

Kvalitet frem for kvantitet gælder i mange henseender – også når det gælder konsulenter.

Når en kunde efterspørger en konsulent til en opgave, har vi skræddersyet en proces, der kvalitetssikrer forløbet.

Processen går i al sin enkelthed ud på at forberede konsulenten (og kunden) bedst muligt og dermed sikre, at konsulenten kan løse opgaven med størst mulig effektivitet. Den gør det muligt for os at tage potentielle udfordringer på forkant og sikre, at kunde såvel som konsulent har en god oplevelse gennem hele forløbet.

Med andre ord: denne proces øger kvaliteten og succesraten i vores samarbejde.

I det følgende, vil du blive introduceret for et par af de forskellige trin som vores proces består af. Her kan du blandt andet forvente at blive klogere på hvad vi lægger vægt på, når vi udvælger konsulenter at samarbejde med. Derudover afslører vi et par af vores hemmeligheder til hvordan vi sikrer den gode onboarding – og afsked, når opgaven er afsluttet.

 

Match(making)

I Homatic ser vi en tydelig sammenhæng mellem et succesfuldt konsulentforløb og et kundeorienteret kulturelt fundament.

Når vi skal finde en konsulent til en given opgave, ser vi derfor både på de faglige såvel som de menneskelige kompetencer. I bund og grund handler det om at finde det rette match. Match(making) er derfor et af de vigtigste trin i vores skræddersyede proces.

Leverer konsulenten på det faglige, men fungerer samarbejdet mellem ham og resten af teamet ikke, kan det i sidste ende gå ud over det endelige produkt.

Samarbejdet skal derfor gå op i en højere enhed, fagligt og menneskeligt.

Når vi har fundet den rette konsulent til opgaven, starter næste skridt i processen: onboarding.

 

Onboarding

I sin simple form betegner ”onboarding” den opstartsproces, der skal sikre, at rammebetingelserne er på plads, når nye medarbejdere starter hos en virksomhed.

Med konsulenter er onboarding-processen en kende anderledes.

Inden konsulenten starter, skal der naturligvis være styr på de overordnede rammebetingelser.

Derudover har vi inkorporeret i vores proces, at vi i samråd med kunden skal lægge en plan, der beskriver hvor hurtigt konsulenten kan levere på investeringen.

Ved at forventningsafstemme allerede inden konsulentstart, sikrer vi, at samarbejdet mellem konsulent og kunde forløber gnidningsfrit fra dag 1.

 

Homatic følger med – hele vejen

En struktureret onboarding proces er en af grundstenene til et succesfuldt konsulentforløb.

Men for at få et fuldt tilfredsstillende resultat kræver det mere end blot en god start.

Det betyder, at vi igennem hele forløbet fungerer som sparringspartner for kunde såvel som konsulent.

Ved løbende at holde opfølgningsmøder sikrer vi, at eventuelle udfordringer bliver løst inden de når at udvikle sig til mere.

Dét mener vi er med til at sikre et godt samarbejde – hele vejen.

 

Undgå tab af viden

Nogle virksomheder undgår at bruge konsulenter fordi de frygter, at den viden, der bliver oparbejdet med konsulenten ikke løbende forankres.

For at undgå videnstab, er det afgørende at sikre, at viden og erfaring fra konsulenten bliver forankret i virksomheden allerede fra dag 1.

Så snart konsulenten er kommet godt ombord hos kunden, tager vi derfor hul på næste skridt i processen.

I denne del af processen er det vores vigtigste opgave at tilvejebringe de processer hos kunden, der sikrer kontinuerlig overførsel og integrering af viden.

Således undgår vi, at værdifuld viden går ud ad døren sammen med konsulenten.

 

Vil du vide mere?

Nu er du forhåbentlig blevet klogere på hvordan vi sikrer, at du får fuldt udbytte af en konsulent, når du samarbejder med Homatic.

Er du blevet nysgerrig på at vide mere? Eller er der noget  specifikt du gerne vil have uddybet? Så er du selvfølgelig altid velkommen til at give os et kald.

Leave a comment

Privatlivspræferencer
Når du besøger vores hjemmeside, indsamles der forskellige oplysninger om dig, eksempelvis ved hjælp af cookies. Her har du mulighed for at ændre i dine privatlivspræferencer. Vær venligst opmærksom på, at hvis du sletter eller blokerer cookies, kan du risikere, at hjemmesiden ikke fungerer optimalt og, at der vil være indhold som du ikke kan få adgang til.